BROOKS X MARATHON ROTTERDAM π

Tijdens de marathon van Rotterdam heeft Brooks met een tweelaagse (D)OOH-aanpak een indrukwekkende merkdominantie neergezet. Door digitale schermen strategisch in te zetten langs de aankomst- en marathonroutes, werd de doelgroep van hardlopers optimaal bereikt.
Twee lagen voor maximaal bereik
De campagne bestond uit twee nauwkeurig afgestemde lagen. De eerste laag richtte zich op de aankomst van reizigers. Hiervoor zijn digitale schermen in het openbaar vervoer geselecteerd, specifiek afgestemd op drukbezochte reisroutes naar het evenement. De reisbewegingen van de doelgroep zijn in kaart gebracht om de impact te maximaliseren.
De tweede laag legde de focus op dominante zichtbaarheid in en rondom het marathontraject zelf. Door aanwezigheid op strategische locaties langs de route werd Brooks visueel onvermijdelijk voor zowel deelnemers als toeschouwers.
Zie op de afbeelding hieronder de route van de marathon in combinatie met de schermselectie.
Slimme inzet van timetargeting
Door de inzet van timetargeting werd de zichtbaarheid van de campagne geoptimaliseerd tijdens piekmomenten van verkeer en publieksstromen. Hierdoor wist Brooks zowel voor, tijdens als na het evenement prominent aanwezig te zijn.
Resultaat: impact en herkenning
Dankzij deze slimme (D)OOH-combinatie heeft Brooks een krachtig merkmoment gecreΓ«erd onder de doelgroep hardlopers. De campagne bewijst hoe strategische mediamix en datagedreven planning leiden tot maximale zichtbaarheid en merkherkenning.