Vanaf de wintertijd 26% meer avondspits: maximaliseer de impact van jouw (D)OOH-campagne๐ก
Volgende week gaat de wintertijd weer in, en dat betekent voor veel mensen… langere files. ๐๐ Uit een analyse van filedata van 2015 t/m 2022 blijkt dat de filezwaarte tijdens de werkweek na de wintertijd gemiddeld met 21% toeneemt. Opvallend is dat de filezwaarte tijdens de ochtendspits daalt met gemiddeld 9%, terwijl bij de avondspits een forse stijging van 26% laat zien. โฑ๏ธ
Wat betekent dit voor (D)OOH-campagnes langs de snelwegen? Hoewel de verkeersdrukte stijgt, kan het zijn dat automobilisten andere routes kiezen om files te vermijden, waardoor het bereik van sommige locaties afneemt. Tegelijkertijd biedt de langere tijd die mensen in de file doorbrengen wel de kans op een hogere contactfrequentie: automobilisten zien de uiting vaker en langer. ๐
๐๐ฟ๐ฒ๐ฎ๐๐ถ๐ฒ ๐ถ๐ ๐ธ๐ฒ๐ ๐จ
Hoe kunnen we deze situatie in ons voordeel gebruiken? Met de juiste creatieve boodschap kan jouw (D)OOH-uiting zelfs in de meest frustrerende files opvallen en een glimlach tevoorschijn toveren. ๐ Een positieve draai aan je boodschap zorgt voor meer impact!
๐ฆ๐น๐ถ๐บ๐บ๐ฒ ๐๐ฎ๐ฟ๐ด๐ฒ๐๐ถ๐ป๐ด ๐บ๐ฒ๐ ๐ฑ๐ฎ๐๐ฎ๐ด๐ฒ๐ฑ๐ฟ๐ฒ๐๐ฒ๐ป (๐)๐ข๐ข๐ ๐
Daarnaast biedt data-gedreven (D)OOH interessante mogelijkheden om targeting toe te passen om specifieke doelgroepen te bereiken. Een voorbeeld hiervan is jouw uiting alleen zichtbaar te maken tijdens files, waardoor je optimaal inspeelt op de momenten dat de doelgroep stilstaat. ๐ฆ
Dit biedt kansen om je boodschap af te stemmen op de mindset van de automobilist op dat moment, zoals een sympathieke, humoristische boodschap die inspeelt op de frustratie van het stilstaan. Of een praktische boodschap met tips om de tijd in de file nuttig te besteden. โณ