Binnen out-of-home omvat retail media de digitale schermen op fysieke verkooppunten van diverse retailers, denk hierbij onder andere aan Albert Heijn, Jumbo, Hema en Blokker. Het biedt de mogelijkheid om zeer dicht op het aankoopmoment contact te maken met de doelgroep.
Het adverteren via Retail media biedt de mogelijkheid om klanten te bereiken die geïnteresseerd zijn in specifieke producten, op het moment dat ze het meest geneigd zijn om een aankoop te doen. Retail media heeft de laatste jaren een enorme groei doorgemaakt en kan een zeer positief effect hebben voor zowel awareness- en conversiecampagnes.
Retail Media kenmerkt zich door de volgende punten:
- Zeer selectief op boodschappers;
- Contact kort voor aankoopmoment;
- Datagedreven campagne;
- Zowel voor awareness als conversie.
Er wordt ook onderscheid gemaakt in endemic en non-endemic adverteren. Wanneer een product dat getoond wordt in de betreffende winkel verkocht wordt spreken we van endemic adverteren.

Benieuwd naar de mogelijkheden?
Neem contact op met bart@outstandingmedia.nl