Buitenreclame: een duurzame keuze voor je marketingcampagne 🌿
Als marketeer ben je altijd op zoek naar effectieve manieren om je boodschap over te brengen. Maar heb je wel eens stilgestaan bij de impact van je mediumkeuze op het milieu? 🤔
Uit recent onderzoek blijkt dat Digital Out of Home (DOOH) een van de meest milieuvriendelijke opties is. Met slechts 5 tot 6 gram CO₂-uitstoot per 1.000 contacten, steekt DOOH met kop en schouders boven andere media uit. Ter vergelijking: lineaire televisie en gedrukte media stoten respectievelijk 828 en 9.067 gram CO₂ uit per 1.000 contacten.
Daarnaast zien we in Nederland steeds meer innovatieve oplossingen, zoals bushokjes met groene sedumdaken. Deze daken verbeteren niet alleen de luchtkwaliteit en biodiversiteit, maar dragen ook bij aan koelere steden tijdens warme dagen. 🍃
DOOH kan daarom niet alleen een slimme oplossing zijn voor je marketingvraagstukken, maar is daarnaast ook nog eens de meest milieuvriendelijke keuze.
Wist je dat je als B Corp extra voordelen kunt krijgen bij de inkoop van DOOH?
Neem gerust vrijblijvend contact op als je hier meer over wilt weten.